היחס בין הברוטו לנטו.

זה הדבר הראשון שצריך להבין כשאתם מחפשים לשכור משרד. הרבה לקוחות פונים אלינו עם דרישה של 150 מטר, ומסיימים ב 250 או אפילו יותר.כמה שזה נשמע הזוי, זה קורה לנו המון.יותר מ 50 אחוז פונים אלינו עם נתון מסויים ובמהלך הסיורים, נתון זה משתנה.

חשוב לזכור שאתם שוכרים לפי מ״ר ברוטו ומשתמשים במ״ר בנטו. שכירות ודמי ניהול מתומחרים לפי הברוטו והארנונה לפי הנטו.
הפער למעשה, הינו בשטחים הציבוריים אשר מתחלקים באופן שווה בין דיירי הבניין – לובי, מעליות, גרמי מדרגות, שירותים קומתיים ולמעשה כל שנכלל בגרעין הבניין בתוספת הלובי והשטחים הציבוריים.

הבעיה העיקרית היא שאי אפשר למדוד את זה, אם אומרים לכם,(גם לנו המתווכים), שהיחס ברוטו נטו הוא 30 אחוז, נצטרך להאמין, כי אף אחד לא באמת מודד נתון זה עבורנו. לדוגמא- מגדל משרדים בן 30 קומות יכיל יחס בין ברוטו נטו בגובה של כ-30 אחוז.( לעיתים מגיע גם ל 40 ). כך שאם אתם מחפשים משרד של 100 מטר לדוגמא, קחו בחשבון שאתם צריכים במגדלים לשכור כ 150 מר. ומצד שני בניין לשימור יכיל יחס ברוטו נטו של כ- 10 אחוז (יכול להיות גם פחות). כך שבמקרה זה, 100 מ״ר בהחלט עלולים להספיק.

לסיכום, כשאתם פונים למתווך שלכם, תתעקשו להסביר היטב מה הצורך המדוייק מבחינת כמות עובדים וצורת חלוקה הכוללת הושבת לפי חדרים.
תסמכו על המתווך שלכם שידע להציע לכם את האופציות השונות לפי צרכיכם ולא לפי תפיסה מעוותת של גודל לפי 100 או 150 מ״ר.מכיוון שאתם כנראה חסרי נסיון ובכל בניין 100 מטר נראים אחרת. ולכן מומלץ להיעזר במתווך מקצועי שידע לגעת בנקודה זו.